Kerbau dan Babi


Diceritakan didalam sebuah hutan, tinggal la berbagai-bagai jenis binatang.. Ada pun dalam banyak-banyak binatang ni terdapat dua sahabat karib iaitu seekor anak babi dan seekor anak kerbau..

Pada suatu petang, sedang mereka melepak-lepak di sebuah taman hutan,

Babi : Eish, boring la pulak kan kerbau..
Kerbau : A’ah, boring betul.. Kau pikir apa yang patut kita buat agar hilang boring kita ni..
Babi : Ha, aku ada satu cadangan. Apa kata kita melukis. Kau lukis muka aku dan aku lukis muka kau.
Kerbau : Hm, ok jugak. First kau lukis muka aku dulu, pastu aku pulak lukis muka kau.
Babi : Ok. Kau dok diam2..

5 minit kemudian……

Babi : Hah, dah siap, nah..
Kerbau : Wah !! Lawanya kau lukis.. Ok sekarang aku pulak lukis muka kau..

Maka anak kerbau pun mula melukis muka anak babi..
5 minit kemudian…

Kerbau : Nah dah siap muka kau yang lawa ni..
Babi : (Muka tetiba jadi merah, lalu marah kat anak kerbau) "Ape yang kau lukis ni Kerbau???"
Kerbau : La betul la apa yang aku lukis tu.(Kerbau tak puas hati)
Babi : Ni bukan muka aku… Ni muka BABI..


0 ulasan:

Blog Widget by LinkWithin