Cara Peguam



MOSTI sedang mencari angkasawan untuk dihantar ke Marikh. Walaubagaimanapun, mereka hanya boleh pergi sahaja, dan tidak akan pulang ke bumi.

Calon pertama, seorang engineer di tanya berapa banyak wang yang dia mahu."Sejuta" jawabnya "Saya nak sumbangkan untuk anak2 yatim."

Calon seterusnya adalah seorang doktor. Dia juga di tanya soalan yang serupa. Dia menjawab, dua juta ringgit. "Sejuta saya nak bagi kat family saya. Yang sejuta lagi saya nak derma untuk buat research dan experiment."

Calon terakhir adalah seorang peguam. Bila ditanya berapa banyak yang dia mahukan, dia berbisik ke telinga panel temuduga, "3 juta ringgit."

"Kenapa lagi banyak dari yang lagi dua calon?" penemuduga bertanya.

Peguam itu menjawap, "Kamu bagi saya 3 juta. Saya bagi kamu sejuta, sejuta saya ambik. Kemudian yang sejuta lagi tu, kita guna untuk hantar engineer tu ke marikh"


0 ulasan:

Blog Widget by LinkWithin