Jumlah Pelawat

hit counter

SIAPA YANG DATANG ?


Jimatkan Minyak

Pengikut Mymilamin Blog

Cinta Untuk Orang-Orang Sains

Aku : Kasihku, ketumpatan cintaku padamu ialah jisim hatiku di bahagi isipadu jantungku. Masihkah kau tidak membuat sebarang anggapan??

Mu : Aku tidak percaya kepadamu kerana kau ada kekasih baru untuk menjalankan tindak balas penggantian ke atas diriku.

Aku : Kau jangan salah ertikan kecerunan garis lurus hatiku ini, kerana aku dan dia masih lagi unsur dan bukannya sebatian

Mu : Tapi, aku berasa seperti kasihmu berkadar songsang dengan kesetiaan yg kuberikan.

Aku : Tapi, cintaku padamu adalah pemalar

Mu : Aku masih belum mengerti lagi kerana penyelesaian yang kau berikan masih lagi belum sahih.

Aku : Tapi, aku mengamalkan hukum newton ketiga di mana tindak balas cintaku bersamaan dengan cinta yg kau berikan.

Mu : Kau jangan bohong! Aku telah mengetahui bahawa kau adalah 'random' yg mempunyai janji-janji manis yg bergerak secara rawak.

Aku : Itu adalah fitnah yg telah tersebar melaui proses pencaran dan perolakan.

Mu : Tetapi, mengapa kau membuat tempoh perkahwinan kita mengalami rintangan?

Aku: Aku harus menggunakan perintang boleh laras untuk mengurangkan rintangan itu.

Mu: Adakah kita akan berpadu secara kimia?

Aku: Itu masih belum diketahui, tetapi hasilnya nanti dapat dilihat dengan menggunakan mikroskop cahaya.

Mu: Aku khuatir kau akan bertemu dengan yg lebih aktif dan bertindak balas dengannya.

Aku: Nampaknya, kita sedang bercinta tiga segi dan haruslah menggunakan hukum-hukum penyelesaian segi tiga untuk menyelesaikannya.

Mu: Tapi, aku telah memberi cintaku dalam magnitud dan arahnya sekali. Masihkah
kau tidak percaye?

Aku: Ya, aku percaye. Tetapi aku mahu semua itu dalam bentuk lazim.

Mu: Itu semua boleh diabaikan, yang aku mahu ialah tempoh perkahwinan kita harus mengalami pecutan yg seragam.

Aku: Kau harus bersabar, kerana sabar itu 0.5 dari iman.

Mu: Tapi, imanku adalah infiniti!

Aku: Aku tidak fikir yang iman kau infiniti kerana kau belum mendarabkannya
dengan 6x10'23.

Mu: Kau membuat kemarahanku meruap-ruap. Nanti bila tekanan ku melebihi tekanan udara, kau jugakk yg susah kerana aku akan mengalami hemolisis.

Aku: Aku sekarang bukan aku yg dulu lagi, aku telah mengalami plasmolis.

Mu: Kau betul-tul menyakitkan hatiku ini. Ku sangkakan kau intan, tetapi rupa-rupanya kau grafit. Pergi kau dari sini.

Biarkan aku sendirian... ... ..
10:22 PM | 0 ulasan | Read More

UNDANG-UNDANG GANJIL

THAILAND :

* Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam.

SWISS :

* Dilarang berkebun di hari minggu.

SWEDIA :

* Dilarang mengecat rumah tanpa izin dari kerajaan dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat sertifikasi dari mereka.

KOREA SELATAN :

* polis wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima dari para pemandu yang ditahan.

SINGAPURA :

* Dilarang berjalan (bogel)
* Tidak flusk jamban setelah buang air di toilet, dikenakan denda.

UNITED KINGDOM :

* Dilarang menjual sayuran di hari minggu .
* Wanita dilarang makan coklat di tempat umum.

MEXICO :

* Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat “memprovokasi??� rakan kerja selama jam kerja.
* Dilarang memaki di tempat umum.

AUSTRALIA :

* Dilarang mengangkat telepon pada deringan pertama.
* Dilarang mengenakan spenda Hot Pink di hari minggu.

YUNANI :

* Dilarang mengenakan topi di stadium , kerana dapat mengganggu pandangan orang lain.

KANADA :

* Dilarang menempel plester luka di tempat umum.
* Dilarang menyirami tananam di kebun waktu sedang hujan.
* Dilarang memanjat pokok.

PERANCIS :

* Dilarang berciuman di keretapi bawah tanah.

ISRAEL :

* Dilarang memelihara babi di Israel . Orang yang melakukannya akan ditembak mati.

AMERIKA :-
- ARIZONA :

* Dilarang memandu tanpa kasut.
* Dilarang bermain domino di hari Minggu.
* Dilarang memakai kumis palsu di gereja.
* Hukuman mati dikena bagi sesiapapun yang menaburkan garam di atas rel kereta api.
* Dilarang memandu dengan mata tertutup.

- ALASKA :

* Dilarang mengambil gambar beruang yang sedang tidur.
* Dilarang memberi minum bir pada rusa.
* Dilarang berjalan-jalan sambil membawa busur dan anak panah.

- ARKANSAS :

* suami diizinkan memukul isterinya, tapi tidak boleh lebih dari 1 kali sebulan.
* Dilarang memelihara buaya di dalam bathtub.
* wanita yang saling menggoda di tepi jalan, akan dikenakan 30 hari penjara.
* Dilarang membawa lembu berjalan-jalan di jalan utama di hari Minggu.

- CALIFORNIA :

* Binatang peliharaan dilarang dibiarkan berhubungan seks di sekitar lokasi sekolah, taman, dan tempat ibadah.

- COLORADO :

* Dilarang berdebat dengan polis, kecuali kenderaan Anda ditahan olehnya.

- CONNECTICUT

* Dilarang mencium istrinya di hari Minggu.

- FLORIDA :

* Dilarang bernyanyi di depan umum sambil mengenakan pakaian renang.
* Dilarang kentut di tempat umum setelah pukul 6 .
* Dilarang memecahkan piring dan gelas lebih dari 3 buah sehari.

- WASHINGTON :

* Dilarang menyusui anak di tempat awam.

MALAYSIA

* Motosikal wajib memasang lampu pada waktu siang

Sumber : Minda Malaysia
10:18 PM | 0 ulasan | Read More

Kisah seekor kupu kupu


Sekadar renungan bersama..

Seorang lelaki menemukan kepompong seekor kupu kupu.. suatu hari lubang kecil muncul.. dia duduk mengamati dalam beberapa jam calon kupu kupu itu.. ketika dia berjuang dengan memaksa dirinya melewati lubang kecil itu.. kemudian kupu kupu itu berhenti membuat cubaan untuk keluar dari kepompong.. dan lelaki tersebut melihat kupu-kupu itu telah berusaha semampunya dan ia tidak dapat keluar lebih jauh lagi.. akhirnya lelaki tersebut memutuskan untuk membantunya.. dia mengambil sebuah gunting dan memotong sisa kengkangan dari kepompong itu.

Kupu kupu tersebut keluar dengan mudahnya.. namun dia mempunyai tubuh gembung dan kecil.. sayap sayap mengerekot.. lelaki tersebut terus mangamatinya karena dia mengharap bahawa pada suatu saat sayap sayap itu akan mekar dan melebar sehingga mampu menopang tubuhnya dan mungkin akan berkembang seiring dengan waktu pembesarannya.. namun…semuanya tak pernah terjadi.

Kenyataannya..
kupu kupu itu menghabiskan sisa hidupnya merangkak disekitar tempat itu dengan tubuh gembung dan sayap sayap yang mengerekot.. dan kupu-kupu itu tidak pernah dapat terbang.

Apa yang ingin direnungkan disini..

…..bahawa kepompong yang menghambat dan perjuangan yang diperlukan oleh kupu kupu itu untuk melewati lubang kecil adalah.. hanyalah jalan yang Tuhan beri untuk memaksa cairan dari tubuh kupu kupu itu kedalam sayap sayapnya sedemikian mengikut aturan hidup seekor kupu-kupu.. sehingga dia akan siap terbang dan memperolih kebebasan dari kepompong tersebut.

Kadang kadang perjuangan adalah suatu yang kita perlukan dalam hidup kita.. jika Tuhan membiarkan kita hidup tanpa hambatan perjuangan.. itu mungkin akan melumpuhkan kita.. kita mungkin tidak sekuat yang semestinya yang diperlukan untuk menopang cita cita dan harapan yang kita mintakan.



4:08 PM | 0 ulasan | Read More

Proses hukuman gantung



Tali gantung yang diimport ini diperbuat dari jenis jut yang paling bagus dan dibalut dengan kulit lembut supaya tidak mencederakan kulit banduan yang akan digantung.

Setiap satu berharga di antara RM4,000 satu hingga RM5,000. Tali gantung ini semasa diterima daripada ejen pembekalnya akan diuji ketahanannya dengan menggantungkan patung seberat lebih 90 kilo selama 72 jam.Setiap tali gantung ini mempunyai nombor siri dan ia diklasifikasikan sebagai senjata dan disimpan di dalam peti besi.Di antara ciri utama tali gantung ialah tembaga pembunuh yang berfungsi untuk mematahkan tengkok banduan.


PABILA RAYUAN DITOLAK

Di Penjara Kajang umpamanya banduan yang dijatuhi hukuman gantung dikenali sebagai banduan akhir dan ditempatkan di Blok Abadi sehingga hukuman dilaksanakan.

Mereka ini menghabiskan hampir 23 jam sehari sendirian di sel mereka dan hanya boleh meninggalkan sel atas kelulusan pegawai yang bertugas.

Banduan akhir mungkin terpaksa menunggu bertahun-tahun sehingga habis keseluruhan proses rayuan yang membabitkan Mahkamah Rayuan, Mahkamah Persekutuan dan Jemaah Pengampunan Negeri.

Sekiranya rayuan kepada Badan Pengampunan ini juga ditolak, Mahkamah Persekutuan akan mengeluarkan waran untuk melaksanakan hukuman di mana di dalam waran itu akan disebut nama banduan, nombor kad pengenalannya serta masa hukuman akan dijalankan iaitu di antara 5.30 pagi hingga 6.30 pagi.Bagi banduan beragama Islam biasanya hukuman gantung akan dijalankan pada hari Jumaat, selepas solat subuh. Bagi yang bukan Islam, waktunya lebih kurang sama, cuma harinya boleh berbeza

Selepas waran dikeluarkan, banduan akhir akan dibawa berjumpa dengan pengarah penjara yang akan memaklumkan tentang pelaksanaan hukuman gantung selepas segala proses rayuan terakhir ditolak.Biasanya banduan akhir ini akan tahu apabila dia dibawa keluar dengan tangan bergari dan ada kawalan ketat, dia tahu keesokan harinya sesuatu yang buruk akan berlaku (dia akan digantung).

Semasa banduan akhir berada di bilik pengarah ini, kaum keluarganya yang biasanya sudah dimaklumkan seminggu lebih awal sudah menunggu di luar penjara untuk 'perjumpaan terakhir.' Lazimnya suasana dan pilu akan menyelubungi setiap perjumpaan terakhir ini. Banduan juga diberi pilihan untuk 'hidangan terakhir' bernilai RM7.50

HARI PENGGANTUNGAN

Kebanyakan banduan akhir yang menjalani hukuman gantung 'pergi dengan rela setelah menunggu begitu lama untuk hukuman dilaksanakan.

Mereka yang rajin sembahyang, tak kira agama, menunggu dengan tenang dan sudah bersedia. Ada beberapa orang sahaja yang menjadi agresif sehingga ke saat-saat terakhir.

Ada sesetengah banduan puas hati dan dikira nasib mereka lebih baik dari orang lain kerana mereka tahu bila mereka akan mati. Bila dibuka pintu untuk dibawa mereka keluar ke bilik gantung, ada yang salam dengan pegawai penjara dengan susana tenang mesra serta ucap kan terima kasih.

Di hari mereka diberitahu hukuman gantung akan dijalankan, mereka akan meminta pena dan kertas untuk nota terakhir. 'Jangan ikut tabiat buruk ayah' antara kata-kata terakhir seorang banduan untuk anak-anaknya. Banduan juga boleh memilih pakaian apa yang hendak dipakainya pada hari hukuman.

Hukuman gantung pula hanya dijalankan selepas semua pihak termasuk pengarah dan doktor berpuas hati dengan keadaan banduan pada hari hukuman akan dilaksanakan.

BILA PINTU PERANGKAP RENGGANG

Pintu perangkap di bilik gantung di mana banduan akhir berdiri akan secara automatik renggang sepenuhnya bila 'gear' ditarik. Di bawah lantai pintu perangkap ada ruang kosong dengan ketinggian 5.18 meter.

Bunyi pintu perangkap yang terbuka dengan kuatnya memecah kesunyian suasana penjara. Proses menggantung dari masa banduan dibawa keluar dari bilik menanti ke bilik gantung dan pengarah memberi isyarat kepada tukang gantung untuk menarik 'gear' yang akan antaranya membuka pintu perangkap hanya mengambil masa kira-kira 15 saat. Kematian berlaku dalam masa di antara 30 saat hingga satu minit dan banduan akan diturunkan dan diletak di atas troli selepas setengah jam dibiar tergantung.


3:42 PM | 0 ulasan | Read More

Wanita lawa vs Wanita tak lawa



Kalau perempuan lawa pendiam
Lelaki akan cakap:: woow, ciri-ciri isteri idaman...
Kalau perempuan tak lawa pendiam
Lelaki akan cakap: eh tak reti komunikasi betul...

Kalau perempuan lawa berbuat jahat
Lelaki akan kata: musti ada krisis dalaman nih.kesian
Kalau perempuan tak lawa berbuat jahat
Lelaki akan cakap: dah la tak lawa, perangai pulak huduh...

Kalau perempuan lawa menolong Lelaki yg diganggu
Lelaki akan cakap: heroin sejati...!
Kalau perempuan tak lawa menolong Lelaki yang diganggu
Lelaki akan kata: taktik nak ngorat le tu...

Kalau perempuan lawa dapat Lelaki hensem
Lelaki akan kata: ok gak la....
Kalau perempuan tak lawa dapat Lelaki hensem
Lelaki akan kata: kesian..mesti kena bomoh lelaki tuh!

Kalau perempuan lawa ditinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu betul mamat tu....
Kalau perempuan tak lawa ditinggal kekasih
Lelaki akan kata:...patut pun kena reject...

Kalau perempuan lawa penyayang binatang
Lelaki akan cakap: perasaannya halus...penuh kasih sayang
Kalau perempuan tak lawa penyayang binatang
Lelaki akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi...

Kalau perempuan lawa bawa BMW
Lelaki akan cakap: ntah dato' mana bela nih....
Kalau perempuan tak lawa bawa BMW
Lelaki akan cakap: musti anak orang kaya nih.....

Kalau perempuan lawa tak mau bergambar
Lelaki akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
Kalau perempuan tak lawa tak mau bergambar
Lelaki akan kata: sedar pun diri...

Kalau perempuan lawa menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan cakap: caring sungguh....
Kalau perempuan tak lawa menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan cakap: nak tunjuk caring le tu....

Kalau perempuan lawa bersedih hati
Lelaki akan cakap: dont worry ! I will make u happy forever
Kalau perempuan tak lawa bersedih hati
Lelaki akan kata: sikit2 nak nangis!! mengada2...

Kalau perempuan lawa masak
Lelaki akan kata: dah la lawa, pandai masak pulak tu...
Kalau perempuan tak lawa masak
Lelaki akan cakap: ntah sedap ke tak????

Kalau perempuan lawa main2 miss call
Lelaki akan kata: takpe...
Kalau perempuan tak lawa main2 miss call
Lelaki akan cakap: kau ni takde keja lain ke... sibuk ni tau..

Kalau perempuan lawa hantar2 email
Lelaki akan kata: sukenya....
Kalau perempuan tak lawa hantar2 email
Lelaki akan cakap: balik2 email dia. Boring...



2:54 PM | 0 ulasan | Read More

Rahsia Tahi Lalat

Hahaha. Mari-mari kita hiburkan hari ini dengan mengetahui rahsia tahi lalat. Semua orang ada tahi lalat. Tetapi tak tahu la saya kalau-kalau ada orang yang langsung tiada tahi lalat ini :

Tanda Firasat Tahi Lalat

1.
2. Bibir atas kanan= Banyak rezeki, pandai
3. Bibir atas kiri = Ramai kawan, baik hati
4. Bibir bawah kanan= Disegani orang, ramai yang suka
5. Bibir bawah kiri = Pandai bicara, tak mudah kalah
6. Leher kanan = Cerdas, jujur, berani menderita
7. Leher kiri = Cerdas dalam segala hal dan banyak pengetahua
8. Leher di tengah= Tercapai cita-cita
9. Biji mata kanan = Suka serong dan pembohong
10. Biji mata kiri = Pembohong tetapi baik hati
11. Hujung mata kanan= Baik hati, sopan santun, cerdas
12. Hujung mata kiri= Baik budi, murah rezeki
13. Punggung kanan= Agak mengalami kesulitan
14. Punggung kiri = Malas dan suka duduk
15. Betis kanan= Suka berhibur, boros
16. Betis kiri= Rajin, tidak suka menganggur
17. Lutut kanan= Bersikap tidak peduli dan tidak mahu berusaha
18. Lutut kiri= Kurang kuat berusaha
19. Kepala sebelah kanan = Terkabul cita-cita
20. Kepala sebelah kiri= Sering menemui kesusahan
21. Kepala sebelah belakang= Jujur, sabar dan tekun
22. Kening kanan = Cerdas dan cekap
23. Kening kiri= Cerdas dan sopan santun
24. Tengah kening= Keras hati dan berani segala hal
25. Hujung mulut kanan= Kecil rezeki, tak mudah kalah
26. Hujung mulut kiri= Suka berpoya-poya
27. Ketiak kanan= Dapat menyimpan rahsia
28. Ketiak kiri= Jujur, banyak yang cinta
29. Pergelangan kaki kanan= Suka keluar rumah
30. Pergelangan kaki kiri= Kehendak kuat
31. Batang hidung= Banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya
32. Pada hidung= Banyak rezeki
33. Dagu bawah kanan= Jujur dan baik hati
34. Dagu bawah kiri= Bijaksana, dan berbudi luhur
35. Kemaluan kanan atau kiri= Baik, suka senggama
36. Tumit kanan= Jujur dan banyak kawan
37. Tumit kiri= Baik budi
38. Alis kanan= Suka menolong dan baik hati
39. Alis kiri= Ramai yang suka
40. Pangkal peha kanan= Kemahuan kuat
41. Pangkal peha kiri= Suka kerja apa pun
42. Telapak kaki kanan= Tak mudah mengeluh
43. Jari kaki kanan= Suka menolong
44. Jari kaki kiri= Berbudi, suka berbuat baik
45. Bahu kanan= Cermat dlm mbuat keputusan, byk tanggungan
46. Bahu kiri= Suka kerja keras, banyak tanggungjawab
47. Buah dada kanan= Baik hati, pendiam, simpan rahsia
48. Buah dada kiri= Ramai kawan, setia pada pasangan
49. Lengan kanan= Setia dan taat pada atasan
50. Lengan kiri= Menepati janji dan rajin
51. Pipi kanan= Ramai teman
52. Tengah-tengah pipi kanan= Ramai yang suka
53. Tengah-tengah pipi kiri= Ramai teman
54. Ubun-ubun= Kurang jujur
55. Pusat= Cerdas, tangkas, tekun
56. Pusat bahagian kanan= Sejahtera dalam hidup
57. Pusat bahagian kiri= Beroleh kemuliaan
58. Pinggang kanan= Sayang pada pasangan hidup
59. Pinggang kiri= Disayang pasangan hidup
60. Dada kanan= Dapat mengatasi masalah
61. Dada kiri= Berani, jujur dan sabar
62. Telapak kaki kanan= Tidak mudah mengeluh
63. Telapak kaki kiri= Baik budi pekertinya
64. Siku tangan kanan= Kuat ingin memiliki kejayaan
65. Siku tangan kiri= Baik hati, suka menolong
66. Jari tangan kanan= Serba beroleh keuntungan
67. Jari tangan kiri= Serba baik bekerja
68. Jari telapak tangan kanan= Banyak rezeki tetapi boros
69. Jari telapak tangan kiri= Banyak rezeki dan cermat
70. Pergelangan tangan kanan= Boros, suka bersukaria
71. Pergelangan tangan kiri= Dapat berpangkat
72. Perut bawah kanan= Banyak rezeki, suka memberi maaf
73. Perut bawah kiri= Baik hati, tenang hidupnya
74. Sudut mata kanan dalam= Disayang suami atau isteri
75. Sudut mata kiri dalam= Tidak mudah dilupakan pasangan
76. Sudut mata kanan luar= Baik budi, ramai yang cinta
77. Pelipis kiri= Murah rezeki, dapat jadi kaya
78. Pelipis kanan= Serba berhasil dalam usaha
79. Kelopak mata kanan atas= Baik hati, ramah, berjaya
80. Kelopak mata kiri atas= Baik budi, ramai yang suka
81. Kelopak mata kanan bawah= Agak malas
82. Kelopak mata kiri bawah= Agak bodoh, kurang bijaksana

Semua diatas ini adalah rumusan sahaja....
Kajian pakar2........Hanya untuk ingin tahu sahaja..........janganlah mempercayai 100%
2:45 PM | 0 ulasan | Read More

Ayat Power Karam Singh Walia



1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah
2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan
3. Tiada rotan, pelempang berguna juga
4. Biar lambat asalkan tak cepat
5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi
6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula
7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar
8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttlecock
9. Secupak takkan jadi 18 cupak
10. Gajah mati meninggalkan gading, udang harimau mati meninggalkankulit, manusia mati meninggal dunia
11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di dalam mulut.
12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap
13. Alang-alang mandi biar guna sabun
14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras
15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun
16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang... . bisu
17. Hidup segan mati di tanam
18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa
19. Lembu punya susu cap teko dapat nama
20. Sehari selambar benang lama-lama benang habis
21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau nak ngail di laut. (beli la pukat tunda lagi baik)
22. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa
23. Membujur lalu melintang pukang
24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik hari tak hujan
25. Sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis pulut
26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili
27. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh blah!!



2:42 PM | 0 ulasan | Read More

Kaki Bertaruh


Ada seorang pak cik yang bernama Pak Di yang sangat kaya. Setiap hari beliau akan menyimpan RM1000 di bank. Setiap hari tepat pukul 9 pagi Pak Di dah pun bersiap sedia terpacak di kaunter bank untuk menympan RM1000 nya.

Setelah lebih kurang setahun berlalu, kehadirannya setiap hari disedari oleh Manager Bank. Manager Bank itu pun memanggilnya ke office dan bertanya…

Manager : Setiap hari saya lihat pak cik akan menympan RM1000 di bank. Apa kerja pak cik?

Pak Di : Saya ni sebenarnya tak de kerja encik. Cuma saya suka bertaruh. Setiap hari saya akan bertaruh dan saya tak pernah kalah.

Manager : Ooo… ini sudah cukup bagus. Tapi pak cik mungkin belum bertemu dengan orang yang teror macam saya ni. Kalau pak cik bertaruh dengan saya jangan haraplah nak menang.

Pak Di : Iye ke? Kalau macam tu jom kita bertaruh.

Manager : Okay. Sebutkan apa saja pak cik nak bertaruh dengan saya.

Pak Di : Macam ni… dalam tempoh 7 hari dari sekarang encik akan kehilangan telur encik. Kalau betul encik akan hilang RM1000, kalau tak saya akan bayar encik RM1000.

Manager : Hahaha.. tak logiklah pak cik. Tapi tak pe… saya setuju.

Setelah kedua-duanya bersetuju, mereka pun beredar. Besoknya bila bangun pagi Manager tu pun meraba telurnya.. ooh masih ada. Begitulah seterusnya hinggalah sampai ke hari yang ketujuh dia dapati telurnya masih lagi ada..

Dengan suka hatinya Manager tersebut pun pergilah berjumpa dengan Pak Di.

Manager : Pak cik sorrylah ye.. telur saya masih lagi ada..

Pak Di : Betul ke? Aku tak percaya… Mari sini aku pegang…

Lalu dipegangnya anu Manager tu. Sambil tersenyum Pak Di pun berkata..

Pak Di : Okaylah.. Betul kata kau. Nah ambil RM1000 ni. Pak Di pun menghulurkannya.

Manager : Hari ni baru pak cik tahu siapa yang teror… Sorrylah pak cik hari ni pak cik tak dapat pergi bank lagi keh.. keh.. keh…

Tiba-tiba Pak Di mengeluarkan RM4000 dan pergi ke kaunter bank. Manager tersebut rasa hairan lalu bertanya pada Pak Di..

Manager : Mana pak cik dapat duit sebanyak tu?

Pak Di : Pak cik bertaruh dengan kawan pak cik Guard kat luar tu tadi RM5000.

Manager : Bertaruh apa?

Pak Di : Bertaruh yang pak cik dapat pegang telur Manager Bank..

Manager : Tak guna punya orang tua



1:41 PM | 0 ulasan | Read More

Sakit Jiwa


Seorang lelaki sakit mental menganggap dirinya adalah jagung dan terlalu takut dengan ayam. Jika ternampak haiwan itu, dia akan lari lintang pukang kerana menyangka ayam akan memakannya. Akhirnya, lelaki itu dimasukkan ke rumah sakit jiwa. Setelah beberapa bulan, doktor pun melakukan ujian ke atas lelaki itu bagi mengenal pasti apakah dia telah pulih ataupun tidak.

Doktor : Adakah kamu tahu siapa diri kamu sekarang?

Lelaki : Ya doktor.

Doktor : Siapa kamu sebenarnya.

Lelaki : Saya ini manusia doktor.

Doktor : Ya ke? Bukan jagung?

Lelaki : Bukan, saya manusia doktor.

Doktor : Kamu takut dengan ayam?

Lelaki : Tidak doktor.

Doktor : Hmm..bagus. Nampaknya kamu dah sembuh.

Lelaki : Tapi doktor, saya ada satu pertanyaan.

Doktor : Apa dia?

Lelaki : Ayam tahu tak yang saya ni dah berubah jadi
manusia.

Doktor : “??$$??”


1:38 PM | 0 ulasan | Read More

Burung

Seorang pelanggan memasuki kedai burung dan berhajat untuk memiliki seekor burung kakak tua.

Pelanggan: Cik, disini ada tak jual burung kakak tua?
Tuan kedai: Sudah tentu encik.(sambil tunjuk kearah hujung kedai).
Pelanggan: Erm....bagaimana pula dengan harganya?
Tuan kedai: Hujung yang sebelah kiri itu harganya RM1,000.
Pelanggan: Kenapa sebegitu mahal???
Tuan kedai: Owh, burung itu mampu berkata-kata dan tahu menggunakan komputer.
Pelanggan: Wah...hebat skali. Bagaimana pula dengan yang tengah tu?
Tuan kedai: Yang itu harganya RM 1500.
Pelanggan: ???
Tuan kedai: Burung itu mampu berkata-kata dalam 5 bahasa dan juga boleh menggodam serta boleh repair komputer.
Pelanggan: Sungguh menakjubkan. Yang akhir itu?
Tuan kedai: Harganya RM2500.
Pelanggan: Lagi mahal?? Adakah ia mampu buat lebih dari apa yang dua ekor tadi lakukan?
Tuan kedai: Erm...saya tidak pernah nampak ia berbuat apa-apa pun. Tapi kedua-dua burung tersebut panggil ia BOSS.
Pelanggan:?????????
1:30 PM | 0 ulasan | Read More

Cerekarama : " Aku tak bersalah ! "

Di suatu petang yang nyaman....sedang saya syok-syok tidur, tiba-tiba terasa ada sesuatu melompat atas kepala saya.......





















kemudian, benda tu bergerak ke badan.......






















rasa cam kena patuk kat perut..... takkan kutu kot?....






















bila toleh.... rupanya si hijau, burung kecik yang tuan saya baru beli semalam.....






















saya suruh si hijau ni pergi main jauh-jauh, saya tak mau kawan ngan dia....lagipun saya ngantuk gile ni.....






















tapi dia tak mau, dan masih patuk-patuk saya.....





















lepas tu masih nak naik atas badan saya, berat jugak si hijau ni....





















tak lama kemudian, saya dengar dia tengah patuk benda lain lak... rupanye mengerjakan handphone tuan saya......





















saya pun jerit" Oi!rosak nanti, tuan marah lah".... dia melawan pulak tu...






































masa saya nak luku kepala dia sedas, tuan saya lalu pulak....





















akibatnya saya dihukum tanpa dipanggil untuk membela diri....

























oh.... di manakah keadilan? hanya di Selangor saje kah?
12:31 PM | 0 ulasan | Read More

Pulangkan balik selipar aku !!



Maka tersebutlah kisah di sebuah kampung bernama Pinang 18, tinggallah seorang orang gila bernama Ali (bukan nama sebenar). Ali tinggal seorang diri setelah kedua ibu bapanya meninggal dunia. Pondoknya terletak di hujung kampung. Ali ni mewarisi sifat gila dari bapanya..

Peristiwa tragis ini berlaku pada hari jumaat. Maka hendak dijadikan cerita, seperti hari-hari jumaat yang lain, Ali akan pergi ke masjid untuk menunaikan solat jumaat. Sungguhpun dia ni gila..tapi dalam bab sembahyang dia tak pernah gila.

Setelah selesai solat, Ali pun macam biasa nak balik rumah dia. Puas dicarinya selipar buruk kesayangannya, tapi tak berjumpa. Benganglah si Ali ni sebab selipar dia dah kena curi. Dengan tergesa-gesa Ali masuk balik ke dalam masjid dan terus menuju ke mikrofon.

Apalagi, dia pun buat pengumuman dengan suara yang ala2-ala ganas lagi brutal.

"Kepada sesiapa yang curi kasut aku, tolong pulang balik. Kalau tak aku akan buat macam yang arwah bapak aku buat tahun lepas!!!!"

Maka takutlah orang kampung Pinang 18. Almaklumlah, orang gila ni kalau nak mengamuk punyalah dahsyat. Kalau tak guna parang tak sah.

Tetiba datanglah seorang budak dengan wajah yang pucat lesi dengan perasaan penuh takut, menjinjing selipar buruk Ali. Sambil tergagap-gagap budak tu berkata,

"alaaa abang ni, saya nak bergurau pun tak boleh.."

Ali menjegilkan biji matanya tanda geram sesangat kat budak tu. Lintang-pukanglah budak tu lari. Setelah dapat selipar buruknya, Ali pun bersiap-siap untuk meninggalkan masjid. Pak Imam yang dari tadi memerhatikan kelakuan Ali cuba mendekatinya. Dengan rasa takut, Pak Imam
pun bertanya...

"Errrr... boleh aku tahu, apa yang arwah bapak ko buat bila dia tak dapat semula selipar dia?"

"Balik kaki ayam ler..." jawab Ali dengan selamba rocknyerr..




12:09 PM | 0 ulasan | Read More

Seni Telur


11:48 AM | 0 ulasan | Read More

Peribahasa Melayu dalam bahasa PPSMI

Peribahasa Melayu yang ditranslate bagi yang kurang fasih berbahasa melayu...Huhuhuhu.

1) frog under coconut shell

2) monkey in the jungle in will milk, child at home died of starvation

3) let the child die, please do not custom perish

4) throw stone hide hand

5) already fell in befall ladder

6) harpoon two eyes

7) wife will love live will stay, child will honey will hand hand

8) banana fruit twice

9) sparrow equivalent hornbill which flaying with

10) dog barked hill
11:44 AM | 0 ulasan | Read More

Amazing Street Arts

11:33 AM | 0 ulasan | Read More

Bahaya Handphone

11:16 AM | 0 ulasan | Read More

Tudung nipis, baju singkat, seluar ketat



Bicara kali ini tentang batas aurat,
Terutama sekali bagi muslimat,
Kerana kelihatan dalam masyarakat,
Dibuang Islam dijauhi adat.

Yang kelihatan pada remaja,
Batas aurat tidak diambilkira,
Pakaian tersalut ditubuh tak terjaga,
Tanpa malu, silu dan dosa

Tudung nipis terbayang rambut,
Atau rambut terjulur kerana singkat,
Kain dililit kepala pakai ikat,
Jambul tertonjol rasa hebat.

T-shirt menjadi kegemaran,
Nampak ketiak tiada lengan,
Bulu roma jelas kelihatan,
Parut dan tahi lalat bertebaran.

Baju sendat tertonjol dada,
Sepatutnya dilabuh berlaku tiada,
Lelaki melihat menempa dosa,
Menjadi fasiq mudah sahaja.

Seluar ketat menjadi pakaian,
Tak beza lelaki dan perempuan,
Terutama jeans pudar jadi pilihan,
Sarung nangka pun boleh tahan

Apa jadi dengan remaja,
Islam namanya, iman tiada,
Perintah Tuhan buat bersahaja,
Larangan Allah buat selamba,

Allah murka Syaitan senang,
Nabi kata: Perempuan berpakaian tapi bertelanjang
Ada baju tak cukup benang,
dihumban ke neraka cukup malang.

Saya hanya boleh menasihat,
Kepada remaja dan muslimat,
Ikut Islam akan selamat
Ikut syaitan akan dilaknat.
11:09 AM | 0 ulasan | Read More

10 amalan bercanggah yg kita tak sedar kita buat!


1. Amalan masyarakat Melayu iaitu kenduri arwah beberapa malam yg diadakan oleh keluarga si mati (malam pertama,kedua,ketiga..dan seterusnya) adalah bertentangan dengan apa yang dianjurkan Rasulullah SAW di mana Rasullullah menganjurkan jiran2 memasak makanan untuk keluarga si mati untuk meringankan beban dan kesedihan. Ini tak, keluarga yang ditimpa kesedihan terpaksa pula mengadakan kenduri untuk mereka yang membaca tahlil. Tidakkah
mereka yang hadir khuatir kalau2 termakan harta anak yatim yang ditinggalkan simati atau harta yang belum dibahagikan mengikut hukum syarak.

2.Kalau hadir ke kenduri kahwin, orang kerap 'salam berisi', (berisi wang semasa bersalam), kalau tidak ada duit segan nak pegi kenduri. Tapi bila pergi menziarahi mayat, tidak segan pula salam tak berisi. Sepatutnya pergi menziarahi orang matilah kena bersedekah. Kalau kenduri kawin, tak perlu sebab tuan rumah mengadakan kenduri bukan untuk menambah pendapatannya.

3.Ketika menghadiri majlis pemimpin negara, kita berpakaian cantik, Tapi bila mengadap Allah, di rumah ataupun di masjid, pakaian lebih kurang saja, tak kurang jugak ada yang tak berbaju. Tak ke pelik dan terbalik ??

4.Kalau menghadiri jamuan rumah orang, segan nak menghabiskan makanan. Sedangkan yang dituntut menghabiskan makan supaya tuan rumah berasa gembira dan tidak membazir.

5.Kalau di masjid, amat rajin nak bersolat sunat, tapi kalau di rumah malas nak buat solat sunat. Sedangkan Rasullullah menganjurkan supaya memperbanyakkan solat sunat di rumah agar mengelakkan dari timbulnya riak.

6.Bulan Ramadhan adalah bulan untuk mendidik nafsu termasuk nafsu makan yang berlebihan dan berjimat cermat. Tapi kebanyakan orang mempunyai perbelanjaan tahunan tertinggi pada
bulan ramadhan.

7. Kalau sebelum mengerjakan haji, selalunya orang buat kenduri doa selamat sbelum berangkat, tetapi bila selamat pulang dari Mekah, tak buat kenduri pun.Anjuran berkenduri dalam Islam antaranya kenduri selepas selamat bermusafir bukan untuk bermusafir. Tidakkah terbalik amalan kita atau kita punya niat lain??

8. Ibu bapa risau kalau anak2 gagal exam, maka sanggup dihantar ke tuisyen yang belanjanya agak tinggi. Tapi tak risau kalau anak2 tidak boleh membaca Al-Quran , tidak pulak dihantar ke
kelas2 agama . Kalau untuk tuisyen dibayar RM 20.00 untuk 8 kali sebulan,rasa murah tetapi
kalau nak dibayar kepada tok guru agama RM15.00 sebulan untuk 20 kali mengaji pun menggeletar tangan. Sepatutnya kita lebih bimbangkan anak2 kita tidak boleh mengaji Al-Quran
berbanding tidak lulus exam.

9. Kalau nak cari rezeki, tak kira hujan panas tetap diredah untuk mematuhi peraturan kerja, tapi untuk ke masjid, tak hujan, tak panas pun tak pergi gak. Tak malu ke ambil rezeki Allah tapi malas nak ke rumahNya

10. Seorang isteri berhias sakan kalau nak keluar dari rumah, tapi bila di rumah, masyaAllah...sedangkan seorang wanita dituntut berhias untuk suaminya sahaja,bukan untuk orang awam.perbuatan inilah yang slalu menyebabkan rumahtangga kurang bahagia.


Kita perlulah mengutamakan agama berbanding adat yang kebanyakkan bercanggah dengan agama..

9:39 AM | 0 ulasan | Read More

Tahukah Anda ?



1- Sebuah kapal akan tenggelam jika dinaiki wanita mengandung jika kapal yg dinaiki itu adalah kapal selam.

2- Anda boleh menghentikan sebuah bas dgn menggunakan satu jari dengan cara kumpulkan segala kekuatan kemudian tekanlah loceng.

3- Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter? Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

4- Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan.

5- Tahukah anda dalam bahasa Inggeris dan Italy, jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem LaDolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

6- Tahukah anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walau bagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

7- Tahukah anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

8- Tahukah anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

9- Tahukah anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.


9:36 AM | 0 ulasan | Read More

Made In Japan


Seorang pelancong Jepun menahan teksi di depan hotel penginapannya untuk ke lapangan terbang.

Setelah menekan butang meter tambang, teksi tu mula bergerak dengan perlahan. Di lebuh raya, pemandu teksi tadi memandu dengan kelajuan yang sederhana. Tiba2, sebuah kereta memotong.

"Ah, Nissan. Made in Japan. Very fast", kata pelancong Jepun tadi.

Kemudian sebuah lagi kereta memotong dengan laju.

"Ah, Toyota. Made in Japan. Very fast", kata pelancong Jepun tu lagi.

Kemudian sebuah lagi kereta memotong, lebih laju.

"Ah, Mitsubishi. Made in Japan. Very fast", kata pelancong itu lagi, bangga dengan keluaran negaranya.

Sampai di lapangan terbang.....ketika pelancong itu ingin membayar tambang teksinya..

"RM100 please..." kata pemandu teksi selamba.

"What? RM100? it's not that far from the hotel?", pelancong tu tak puas hati.

"Ah. Argometer (meter teksi). Made in Japan. Very fast", jawab pemandu teksi tersebut dengan selambanya.



9:34 AM | 0 ulasan | Read More

Feather Painting

9:32 AM | 0 ulasan | Read More

Fesyen Rambut Pelik

9:30 AM | 0 ulasan | Read More

Grand Canyon Skywalk

9:28 AM | 0 ulasan | Read More

The Smallest Woman In The World

9:26 AM | 0 ulasan | Read More

Ikan Duyung?

9:00 AM | 0 ulasan | Read More

Jatuhnya Seorang Wanita Seksi

Seorang wanita musa telah terjatuh dari dari tingkat 90..... Seorang lelaki Inggeris telah berjaya menyambutnya di tingkat 70 sebelum wanita itu terus jatuh ke bawah...

Wanita : Terima kasih, anda telah menolong saya…

Lelaki Inggeris : Sama2, tapi anda harus membalas budi…

Wanita : Bagaimana?

Lelaki Inggeris : Tidur dengan aku….

Wanita : Tak guna, kau ingat aku pelacur?! Tidak!!

Lelaki Inggeris : Baiklah kalau begitu…

Lelaki Inggeris itu melepaskan semula wanita itu. Di tingkat 50, seorg lelaki Perancis berjaya menyambut wanita itu.

Wanita : Terima kasih, anda telah menolong saya…

Lelaki Perancis : Sama2, tapi anda harus membalas budi…

Wanita : Bagaimana?

Lelaki Perancis : Tidur dengan aku…

Wanita : Tak guna!! Aku tak mahu!

Lelaki Perancis: itu melepaskan semula wanita itu.

Dari tingkat 50,40.. dan 30,tidak ada sesiapa pun yang dapat menangkap wanita itu. Wanitaitu mula ketakutan dan berharap, jika ada orang yang menyelamatkannya, dia tidak lagi kisah jika terpaksa tidur dengan orang tersebut. Akhirnya di tingkat 20, seorang lelaki Arab berjaya menyambut wanita itu.

Belum sempat lelaki Arab itu bersuara, wanita itu terlebih dahulu berkata-kata…

Wanita : Terima kasih, anda telah menolong saya.. Sebagai membalas jasa, saya akan tidur dengan anda.
Lelaki Arab : Astaghfirullah.. (lalu melepaskan semula wanita itu kerana terkejut… )




8:45 AM | 0 ulasan | Read More

Nama ku Aisyah...



Pintu bilik dibuka dengan kuat dan mengejutkan sepasang suami isteri yang sedang tidur nyenyak. Seorang lelaki dengan wajah garang mengacukan senjata tajam ke arah si isteri.

Perompak : Sebelum kamu mati ku bunuh, sebutkan namamu!

Isteri : Na... nama sa... saya... Aisyah

Perompak : " Aisyah? Nampaknya sama dengan nama ibuku. Aku tidak boleh membunuh mu ", lalu dia mendekati si suami dan sambil mengacukan senjatanya ia berkata,

Perompak : Sebutkan namamu. Aku mesti tahu nama setiap orang yang menjadi korbanku.

Suami : Namaku Irwan.. tapi.. semua orang memanggilku Aisyah.....
9:34 AM | 0 ulasan | Read More

Tiada yang meningggal..

Asri berasa lapar lalu dia pergi ke sebuah restoran untuk makan tengahari..Tiba2 dia ternampak kawan nya duduk minum seorang diri, keadaan nya agak bercelaru seperti tidak terusus... lalu dia pun menyapa kawannya itu...

Asri: Eh..yusof... Kenapa ko ni...nampak sedih je..teruk keadaan ko..cam frust jer..putus cinta ke..cerita la aku nak dengar..mana tau aku boleh tolong.

Perlahan Yusof memandang...lalu mengeleng mengatakan bukan dia putus cinta..lalu dia mula cerita masalah yang menimpa nya

Yusof: Bulan May lepas..mak aku meninggal..tinggalkan aku wang sebanyak RM10,000...

Asri: Aku ucapkan tahziah pada ko..sbar la ye...

Yusof: Bulan Jun yang lepas pulak...ayah aku pulak meninggal...dia wasiatkan aku wang sebanyak RM50,000...

Air mata Yusof mengalir ke pipi nya ..di kesat nya pelahan..Asri menenangkan sabahat nya itu..

Asri: Sungguh pilu..ibu bapa meninggal dalam masa yang singkat...patutla ko begini rupa...byk2 la berdoa semoga roh nya di cucuri rahmat...

Yusof: Bln lepas pulak...Mak cik sedara aku yang menjaga aku pula meninggal..die meninggalkan aku wang sebanyak RM15,000...

Lalu yusof mula meraung ...kaget seketika Asri di buat nya...Yusof diam seketika dan menyambung cerita nya...

Yusof: Sekarang...takde sorang pun yang meninggal..Huawaaaaaaaaaaaaaaaa
9:33 AM | 0 ulasan | Read More
Blog Widget by LinkWithin