Jumlah Pelawat

hit counter

SIAPA YANG DATANG ?


Jimatkan Minyak

Pengikut Mymilamin Blog

Salah rompak daa..

Seorang pencuri sangat pakar merompak bank di mana kepakaran utamanya adalah memecahkan kod rahsia pintu lemari besi. Ia selalu bekerja sendiri tanpa dibantu anak buah atau asistennya. Suatu ketika, ketika di tengah malam dia memasuki sebuah bank yang baru 1 minggu dibuka / dirasmikan. Sebuah lemari penyimpanan dengan nombor rahsia yang paling canggih berhasil dibukanya. Namun ia sedikit hairan kerana di sana tidak terdapat wang sama sekali, melainkan cawan-cawan berisikan puding warna susu. Ruangannya pun dingin sekali. Akhirnya ia memutuskan untuk memakan puding- puding tersebut sebelum membuka lemari besi lainnya. Kerana lapar ia habiskan semua puding di lemari besi pertama.

Lemari besi kedua berhasil dibuka, sekali lagi ia terjumpa puding dalam cawan-cawan plastik. Seluruh lemari ada 5 unit, dan kesemuanya berisi puding, dan ia menghabiskan banyak sekali puding. Namun ia dengan kekenyangan pulang ke rumah dan masih agak heran, kenapa bank itu tidak menyimpan wang sama sekali. Atau mereka memang sudah mengetahuinya akan dicuri? Aah biarlah yang penting aku kenyang serunya.

Keesokan paginya dengan setengah mengantuk ia terbangun kerena suara penghantar surat khabar memasukkan surat khabar ke dalam rumahnya melalui celah jendelanya. Sambil menguap dia membuka surat khabar dan terpaku melihat Head Line di halaman pertama dengan judul bertuliskan dengan huruf yang besar -besar.

“BANK SPERMA DIROMPAK

9:50 PM | 0 ulasan | Read More

Fakta Benar Sebenar-Benarnya.. Bukan Auta

1. Kondominium tidak ada kena mengena dengan kondom.
Tetapi di kondominium kita boleh dapat banyak kondom terpakai.

2. Aurat dan urat adalah dua benda yang berbeza.
Namun begitu, apabila melihat perempuan yang mendedahkan aurat, urat lelaki akan krem di sesetengah kawasan.

3. Kuih tat enak di makan. Tapi apabila kita makan lapan keping kuih tat, kita mungkin dituduh mencarut.
Kalau tak percaya, cuba kira satu tat, dua tat, tiga tat, sampai lapan.

4. Laksamana adalah jawatan besar di dalam kesultanan Melayu Melaka.
"Laksa kedah" pula adalah contoh jawapan kalau orang tanya kita "laksa mana ni?"

5. Barbeque adalah makanan yang enak.
Namun begitu 'babi queue' haram dimakan oleh orang Islam.

6. Sesetengah orang memanggil cili sebagai cabai.
Tapi kalau mulut nak kena cabai, cuba la cakap 'c*b*i' kat depan orang tua-tua.

7. Membuat tauhu sumbat sungguh meletihkan.
Lebih letih lagi kalau orang lain hanya tahu nak sumbat je tauhu sumbat dalam mulut.

8. Si Bosia dan Bohjan dipandang hina oleh masyarakat.
Namun begitu si Boroi yang makan duit rakyat mendapat sanjungan.

9. Bermain bola keranjang memang meletihkan.
Bermain di ranjang juga boleh meletihkan.

10. Allahyarham P.Ramlee tak pernah dapat Lesen P sebab baru diperkenalkan.
Penyanyi pop yeh yeh L.Ramli mungkin pernah dapat lesen L.
Tapi Allahyarham A.Ramlie tak pernah dapat lesen A sebab tak ada.

11. Ramai orang lelaki takut kalau- kalau mati pucuk.
Tapi tak takut kalau-kalau mati esok
9:25 PM | 0 ulasan | Read More

Siapa paling hebat ?

Tiga orang sahabat sedang mandi wap di bilik sauna, seorang Amerika, seorang Jepun dan seorang Indonesia. Di keheningan berada didalam bilik sauna, tiba tiba dipecahkan dengan bunyi....bip...bip....bip.... Orang Amerika tadi terus membuka telapak tangan kirinya, dan seakan
membaca sesuatu. Kedua si Jepun dan Indonesia tadi terpinga-pinga lantas si Amerika ni pun berkata, "Disebabkan tangan saya telah ditanamkan cip berteknologi tinggi maka saya boleh terima SMS dan MMS tanpa hand set...." Maka kagum la si Jepun dan Indonesiani.

Seminit kemudian terdengar pulak deringan telefon di dalam bilik sauna tersebut. Tetiba si Jepun pun mengangkat tangan kirinya dan seakan menjawab panggilan telefon tadi. Ibu jari nya diletakkan di mulut dan jari kelingkingnyer di telinga. Setelah habis menjawab maka si Jepun pun berkata, "Oleh kerana tangan saya ditanam cip berteknologi tinggi maka saya boleh menjawab dan menerima panggilan melalui jari jari saya tanpa menggunakan hp..." .
Melihatkan keadaan canggih manggih kedua si Amerika dan si Jepun, si Indonesia ni pun terpinga dan berbisik sendirian..."Alamak apa yg boleh aku sembahkan untuk mengalahkan mereka berdua ni...?" Kerana stress akibat memikirkan hal tadi maka perutnya pun terasa nak membuang. Lalu si indon ni pun keluar pergi ke toilet. Setelah selesai membuang si indon ni kembali ke bilik sauna. Akibat kepayahan untuk mencuci dengan tisu tandas maka ader lebihan tisu di celah-celah kelangkangnyer. Dengan keheranan dan jijik nya si Amerika dan si Jepun
pun bertanya..."Kertas apa yang terjuntai kat celah tu...?"

Lantas si indon ni pun jawab ngan selamber nyer...."Oh saya baru terima Fax......"

Kredit to : isuhangat.blogspot.com
4:08 PM | 0 ulasan | Read More

Mari belajar bahasa Kelate 1

Pada sesiapa yang nak belajar loghat Kelantan atau yang ada hajat nak kahwin dengan mek kelate..baik belajar. Kalau tak..pening ppalo..heehehe..:P

Vocabulary :
Bokbong - spesis musang
Ttuyup - pepatung
Pok Kor - spesis mengkarung
Ike Kkhonge - ikan cencaru
Gelenyar,Gletah -mengenyam, getik
Saksoba - Absorber
Supik Gelenyar/supik rhokrhak - plastik bag (yang nipis tu.)
Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab "tuffah" = epal)
mokte = rambutan
kuk/kok = sekeh
njja = tendang
x cakno = x hirau
nyaknyo = kesian
bbaloh = kelahi
Ggaduh = nak cepat (double `G' means sabdu))
debe = berani gilerr
Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work)
Tohok = buang
rhukah = panjat
Ghohok = susah, payah
hungga = lari (bkn hungga bungga ekk)
cuwoh = curah
getek/etek = juga
tepoh = langgar
tubik = keluar
SIAK DUK GGOBAR = Jangan risau.. Don't worry, be happy!!!
IDAK KO = cuma
WAK GGOGHI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with.(biase nyer dlm urusan perniagaan)
DEKPONG GAK EH = Kalau ya pun
Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu)
Kelaghing = kesat/not smooth (kulit kelaghing = skin not smooth enough)
belengas = melekit
klikpah klikpah = terpinga pinga
lipotey = x tetap duduk
nneting = melantun

Kredit to : isuhangat.blogspot.com
3:54 PM | 0 ulasan | Read More

Pak Pandir

Nak dijadikan cerita, suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye. Entah macamana, di tengah perjalanannye tadi dia terjumpe seketul taik yang masih panas. Tapi dia masih konpius sama ada betul ke bende yang dia jumpe tu seketul taik. Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.
Pak pandir tengok ngan lebih dekat taik tersebut, lalu dia berkata, “Bentuk macam taik.” Lepas tu dia pegang pulak taik tu, lalu dia berkata,”Lembik…macam taik.”Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu taik tu, lepas tu dia berkata,”Bau macam taik.”
Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keptusan untuk mejilat sedikit taik tersebut. Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit…
“MEMANG TAIK! NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!!!”
9:07 AM | 0 ulasan | Read More

Bila besar nanti

Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri kepada pelajarnya-pelajarnya. Guru tersebut meminta mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu tentang cita-cita mereka.
Abu berdiri dan berkata, “Nama saya Abu bin Dolah. Bila besar nanti saya ingin jadi juruterbang, jadi bolehlah saya pergi ke Australia, Eropah, Iraq dan sebagainya”.
“Bagus Abu. Terima kasih. Siapa lagi?”, tanya cikgu.
Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri dan berkata, “Nama saya Noni binti Samad. Kalau besar nanti, Noni nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai anak-anak yang comel”.“Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita yang mulia. Siapa lagi?”.
Seman berdiri dan berkata, “Saya Seman bin Leman, bila besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Noni mencapai cita-citanya…”.
9:06 AM | 0 ulasan | Read More

Rabiatul Adawiyah Hilang


Assalamualaikum.. .


Saya memohon jasa baik anda semua, sekiranya terjumpa atau terserempak dengan beliau yang bernama Rabiatul Adawiyah Bt Ngah, sila hubungi En. Ngah atau Puan Maz nah di talian 019-7186618(hp) 07-8955761(h)atau e-mailkan ke hazlan_ngah@yahoo.com secepat yang mungkin. Anda juga boleh menghubungi balai polis yang berdekatan dengan tempat anda.Beliau hilang pada 16 Dis 2008 yang lalu. Beliau dilihat kali terakhir memakai t-shirt berwarna hitam dan berseluar jeans berwarna biru tudung putih. Pelbagai usaha telah dijalankan namun belum berhasil.Tolong panjangkan e-mail ini kepada semua kenalan anda.Sekian, terima kasih.


Yg m'mnta kerjasama

Hazlan Bin Ngah

07-55556562(office)
11:57 AM | 0 ulasan | Read More

Resume Sengal

Harap korang tak buat resume macam ni kalau nak mintak kerja..


Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar
25 Jalan 3/4 Taman Bukit Indah
68000 Ampang Selangor.
(Rumah pakcik saya)


Malaysia Airlines System
21 Okt 2004


Tuan,

Memohon Pekerjaan di Malaysia Airlines System.


Sehubungan dengan perkara diatas, saya Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar no k/p 831021-10-8888 mahu memohon untuk bekerja disyarikat tuandalam bidang teknikal. Ini kerana saya sangat berminat & bersungguh2 sampai tak boleh tido malam mengingatkan pekerjaan dalam dalam bidang ini.

Walaupun begitu saye mengaku sebab saye mintak kerja disini kerana saya juga adalah seorang petani anggur. Disebabkan begitu pihak tuan kenalah ambil saya bekerja disini. Pihak tuan perlu tahu juga bahawasanya bapa saya iaitu ABD GHAFAR adalahseorang ahli KWSP.Jika pihak tuan tidak mengambil saya bekerja saya serta merta akan menyuruh bapa saya membekukan pengeluaran KWSP pihak tuan masa tua nanti. Jika pihak tuan tak nak susah baiklah ambil saya bekerja disini.Itu saja keotaian saya.

2. Untuk pengetahuan pihak tuan, disini saya akan tampilkan kelayakan akademik dan pengalaman kerja saya sebelum ini kepada tuan.

3.AkademikSijil Pelajaran Malaysia Vokasional 1999-200
Matapelajaran : (gred)
Bahasa Malaysia 6D
Bahasa Inggeris 6D
Sains 7E
Matematik 6D
Pendidikan Islam5C
Sejarah 7E
Lukisan geometri 7E
Teknologi air-condition 6D
Kerja bengkel 3B

Sijil Kemahiran Malaysia 2001-2002 (MLVK)Sijil Kejuruteraan Automotive (Tahap 1&2) dari Institut LatihanPerindustrian Kementerian Sumber Manusia Malaysia .

4. Pengalaman kerja· Pembantu mekanik kereta di Yusuf Workshop, Ipoh , Perak·
Pembantu mekanik kereta di Dunlop Servitekar di Leboh Ampang, KualaLumpur (kedai gemok)p/s (alignment kat situ tipu)·
Staff pejabat di Gesundheit Worldwide di Semabok, Melaka. (pusat serenti)

5. Hanya ini sahaja dapat saya tampilkan kepada pihak tuan. Diharap dengan kelayakan yang saya ada, permohonan saya untuk bekerja di syarikat tuan dapat dipertimbangkan oleh tuan.

Dan saya berasa gembira & seronok & akan belanja satu MAS makan sekiranya diterima bekerja di syarikat tuan dan saya berjanji akan bekerja dengan bersungguh-sungguh disamping bangun awal dan datang kerja awal. Saya tak tipu nie. Walaupun saya pernah ponteng skolah dan ditangkap beberapa kali saya akan insaf juga jika saya dapat kerja ini. '

Saya tidak akan hisap ganja lagi jikalau saya dapat kerja disini. Sekiranya saya didapati bersalah dalam apa2 juga kesalahan pihak tuan tidak boleh ambil tindakan yg kuat disamping menjentik jari saya sahaja.Untuk makluman tuan saya sangat kurus jikalau dirotan sekali tulang2 saya akan bersepai dan pihak tuan akan mendapat susah yangamat sangat. Saya juga berjanji tidak akan mencuri skru2 nat2 yg lawa2.jika saya nak mencuri saya akan ambil sahaja dan masuk dalam poket seluar itu tidak dikira mencuri. Saya pun dah penat menulis segalanya bermula & berakhir dgn baik.

Jika pihak tuan tidak mengambil saya bekerja hidup pihak tuan akan berakhir dengan bacaan yasin. Dah kunjungan org ramai.

Sekian terima kasih.Sekian, terima kasih

Yang benar,
(Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar)
25 Jalan ¾Taman Bukit Indah
68000 AmpangSelangor
11:45 AM | 0 ulasan | Read More

Adab-adab Berdoa

1. Ikhlas - perasaan ini tidak boleh orang lain muhasabah, kena diri sendiri tahu.
2. Hendaklah dimulakan dengan memuji Allah(memuji dan bersyukur kepada Allah), kemudian berselawatlah ke atas Nabi saw. Ditamatkan pula doa itu dengan memuji Allah dan berselawat ke atas Nabi saw.
3. bersungguh-sungguh dalam berdoa dan yakin dengan jawapan (yakin Allah akan bagi).
4. berdoa dalam keadaan tidak tergopoh-gapah atau kelam-kabut(jangan terlalu cepat sampai tidak tahu apa yang disebut).
5. Hati kita hadir/hati kita hidup, bukan dalam keadaan hati kita lalai. Kalau nak cepat, jangan berdoa di waktu itu kerana tidak sepenuh hati mahu meminta dari Allah.
6. kita berdoa dalam keadaan kita senang dan susah, bukan di waktu susah sahaja. Kita kena buat secara berterusan(istiqamah), baru lah kita akan redha dengan apa yang bakal terjadi.
7. tidak meminta kecuali kepada Allah(berdoa ke hadrat Allah adalah hubungan yang direct dengan Allah, tiada perantaraan, oleh itu meminta/mengadu hanya kepadaNya).
8. tidak berdoa ke arah keburukan kepada diri, keluarga, harta-benda, anak dan sebagainya.
9. merendah-rendahkan suara ketika berdoa(antara dengar dan tidak), jangan meninggikan suara.
10. mengakui dosa yang kita buat dan memohon keampunan dosa-dosa tersebut kepada Allah. Mengakui nikmat-nikmat Allah dan bersyukur dengan nikmat tersebut.
11. tidak melampau-lampau bersajak/berpuisi(seni bahasanya) dalam berdoa.
12. kena merendah diri dan kusyuk dalam keadaan kita berkehendak dan takut kepada Allah.
13. menolak benda-benda yang menzalimi kita/menolak dosa yang kita lakukan dengan bertaubat.
14. digalakkan mengulang doa sebanyak 3 kali.
15. mengadap kiblat.
16. mengangkat kedua tangan ketika berdoa.
17. berwudhuk sebelum berdoa sekiranya mudah/boleh(tempat dan keadaan mengizinkan). Seelok-eloknya berwudhuk.
18. jangan kita bermusuh dalam kita berdoa, maksudnya perasaan dan keadaan kita baik.
19. hendaklah dimulakan dengan berdoa untuk diri sendiri dahulu sebelum berdoa untuk orang lain.
20. meminta kepada Allah dengan menyebut nama-nama Allah contohnya Ya Karim, Ya Latiff dan sebagainya. Juga boleh bertawasul iaitu menyebut kebaikan-kebaikan yang kita lakukan supaya Allah makbulkan. Juga boleh bertawasul keberkatan dari mana-mana tok guru untuk tolong berdoa untuk kita.
21. makanan , minuman, pakaian, rezeki kita hendaklah dari sumber yang halal.
22. hendaklah tidak berdoa dengan dosa/kejahatan contohnya berdoa untuk memutuskan kasih-sayang/memutuskan silaturrahim.
23. hendaklah menyuruh kepada kebaikan dan melarang kepada keburukan.
24. menjauhkan diri kita dari segala maksiat. Kalau mahu doa kita dimakbulkan Allah, jangan buat maksiat. Contohnya kita masih buat maksiat-maksiat kecil sedangkan selepas itu kita berdoa pada Allah. Cuba kurangkan dari masa ke semasa, InsyaAllah.
9:33 PM | 0 ulasan | Read More

Hilang

Assalammualaikum...dan Salam Sejahtera,Saya memohon jasa baik anda semua, sekiranya terjumpa atau terserempak dengan kanak-kanak ini yang bernama Nur Khairunnisa Syahida, sila hubungi En. Rosli di talian 013-606 5757 atau e-mailkan ke nurshah_shanur@yahoo.com.sg / norliza_cni@yahoo.com secepat yang mungkin.Anda juga boleh menghubungi balai polis yang berdekatan dengan tempat anda.Kanak-kanak ini telah hilang selama 13 hari iaitu dari 14hb November 2008 yang lalu. Beliau dilihat kali terakhir memakai t-shirt berwarna hitam dan berseluar jeans berwarna biru. Pelbagai usaha telah dijalankan namun belum berhasil.Tolong panjangkan berita dan gambar ini kepada semua kenalan anda.Sekian, terima kasih. Kerjasama dan bantuan anda amat kami hargai..
9:29 PM | 0 ulasan | Read More

Sikap suka bertangguh

Adakah anda suka bertangguh? Apakah kerja yang biasa ditangguhkan? Terus membaca untuk mengetahui baik dan buruk bertangguh.Setiap kali bertangguh bermakna mencuri masa yang sepatutnya digunakan untuk tujuan lain. Apabila kita menangguh kerja yang sepatutnya dilakukan hari ini, pada masa akan datang kerja itu semakin banyak dan lebih banyak lagi yang terpaksa ditangguhkan disebabkan tidak mempunyai masa yang cukup.Bertangguh daripada melakukan sesuatu bermakna tidak bersungguh-sungguh, tidak menghargai, tidak penting, tidak ikhlas atau tidak terfikirkan akannya. Sikap sentiasa bertangguh akan menyebabkan banyak peluang terlepas. Masa telah berlalu tidak dapat digantikan lagi.Kita sepatutnya menjadikan diri seperti pengembara yang ingin cepat sampai ke destinasi. Untuk itu, kita perlu mula bergerak menuju ke destinasi tersebut dengan secepat mungkin. Jika kita bertangguh waktu bertolak, maka lewatlah waktu sampainya. Banyak peluang baik terlepas kerana terlewat sampai di tempat yang dituju.Sesungguhnya sikap bertangguh dalam hal apa sekalipun tidak mendatangkan kebaikan, melainkan bertangguh daripada melakukan kemungkaran. Sesiapa menangguhkan niat melakukan kemungkaran, pada dirinya sudah mendapat satu kebaikan.
7:55 PM | 0 ulasan | Read More

Siapa peneraju telekomunikasi ?

Tiga negara, iaitu Amerika Sayrikat, Britain dan Malaysia berlumba-lumba menentukan siapakah di antara mereka yang terlebih dahulu menggunakan teknologi canggih dengan meneliti keadaan tanah negara masing-masing, untuk melihat siapa yang terhebat di masa yang lalu. Setelah perbincangan, penelitian dimulai dari Amerika Syarikat terus ke Britain dan terakhir di Malaysia. Di Amerika, setelah penggalian telah mencapai kedalaman 1000 meter, maka ditemukan kabel tembaga, maka pasukan Amerika dengan bangganya menyimpulkan bahawa 1500 tahun yang lalu telah dibangunkan jalur telefon dengan memakai kabel tembaga di Amerika. Di Britain, setelah penggalian sudah mencapai kedalaman 1000 m, tidak ditemukan kabel tembaga, tetapi setelah mencapai kedalaman 1500 m ditemukan serpihan kaca, maka pasukan Britain tersebut dengan bangganya menyimpulkan bahawa 2500 tahun yang lalu telah dibangunkan jalur komunikasi dengan memakai Fiber Optik di Britain.
Dan terakhir di Malaysia, setelah penggalian sudah mencapai kedalaman 500 m dan 1000 m sampai seterusnya tidak ditemukan apa-apa, lalu dengan penuh bangganya, maka pasukan Malaysia menyimpulkan bahawa 5000 tahun yang lalu komunikasi di sini telah menggunakan wireless.=))
7:42 PM | 0 ulasan | Read More

Tip Untuk Melajukan Surfing Menggunakan Firefox.









Kepada pengguna Streamyx... kelajuan boleh mencecah 5 kali bila surfing dan telah terbukti...
1. Buka firefox anda, dan taip kat address tu ----> about:config
2. Right click kat mana-mana, lepas tu select New -> Integer ...... dan paste skrip berikut -----------> nglayout.initialpaint.delay .............. lepas tu set 300. Kalau tidak berpuas hati dgn 300.. boleh disetkan kepada -----> 0.
Kalau masih tidak suka dgn kelajuannya... cuba yg ini pula, type sekali lagi ----> about:config1.
Tengok config tu dan scroll down sampai jumpa skrip tersebut network.http.pipeliningnetwork.http.proxy.pipeliningnetwork.http.pipelining.maxrequests2. double click kat situ utk tukar false tu kepada true, contohnya -network.http.pipelining - truenetwork.http.proxy.pipelining - truenetwork.http.pipelining.maxrequests - 30 (sekali request 30 mari)
3. Lepas tu type sekali lagi -----> about:config dan select New -> Integer dan paste skrip tersebut --->nglayout.initialpaint.delayset kepada 0 dan kita restart firefox (tutup dan buka semula)kita boleh test... sepatutnya akan melajukan 2 hingga 3 kali lebih laju daripada biasa.. Selamat Mencuba......

Kredit to putera aslim at webkl.net
7:22 PM | 0 ulasan | Read More

Cara elak iklan ketika melayari internet

Ada beberapa cara kemasukan iklan yang digunakan untuk menarik perhatian ketika pengguna melayari laman web. Antaranya pop up, pop under, penggunaan flash dan sebagainya.Ada juga iklan dihasilkan menggunakan program yang dipasang tanpapengetahuan pengguna (spyware) atau dipasang dengan pengetahuan pengguna (adware).Beberapa langkah pencegahan atau pengurangan kemasukan iklan boleh dilakukan termasuk:- pastikan OS menggunakan patch terkini kerana program malware akan mengeksploitasi setiap kelemahannya;- jika menggunakan Internet Explorer, pastikan gunakan patch terkini. Anda boleh juga menggunakan browser alternatif seperti Mozilla Firefox (mozilla.com) atau Opera (opera.com);(klik logo mozilla di ruangan tepi blog isuhangat untuk download secara percuma)- baca kotak popup sebelum klik "OK". Ada juga iklan yang menyerupai kekotak dialog dari windows. Pastikan anda klik 'X' dan bukan "OK";- jika menggunakan Firefox, anda boleh dapatkan perluasan seperti "NoScript" untuk membenarkan penggunaan Javascript di laman-laman web tertentu yang anda percaya. Untuk mengelak iklan dari jenis flash pula, anda boleh dapatkan perluasan "Adblock";- jangan melayari laman web yang diragui, seperti porno, cracks, dan warez;- dapatkan program anti spyware seperti Spy Bot Search & Destroy, IE-SPYAD, Spyware Blaster dan Windows defender (masih dalam beta) untuk mengesan program yang diragui. Anda juga boleh menggunakan program berkenaan serentak tidak semua program boleh mengesan segala spyware dan malware;- browser terkini seperti Firefox, Internet Explorer dan Opera, kini mempunyai pilihan untuk menghalang pop-up. Aktifkan ciri itu.- jangan pasang program-program dari laman web yang diragui.
7:10 PM | 0 ulasan | Read More

Postcard From Beijing

"VERY IMPORTANT - BIG VIRUS COMING!!! PLEASE READ & FORWARD!!!PLEASE FORWARD THIS WARNING AMONG FRIENDS, FAMILY AND CONTACTS!

You should be alert during the next few days. Do not open any message with an attachment entitled 'POSTCARD FROM BEJING', regardless of who sent it to you. It is a virus which opens A POSTCARD IMAGE, which 'burns' the whole hard disc C of your computer. This virus will be received from someone who has your e-mail address in his/her contact list. This is the reason why you need to send this e-mail to all your contacts It is better to receive this message 25 times than to receive the virus and open it.If you receive a mail called' POSTCARD FROM BEJING,' even though sent to you by a friend, do not open it! Shut down your computer immediately.This is the worst virus announced by CNN. It has been classified by Microsoft as the most destructive virus ever. This virus was discovered by McAfee yesterday, and there is no repair yet for this kind of virus. This virus simply destroys the Zero Sector of the Hard Disc, where the vital information is kept.COPY THIS E-MAIL, AND SEND IT TO YOUR FRIENDS. REMEMBER: IF YOU SEND IT TO THEM, YOU WILL BENEFIT ALL OF US "
6:53 PM | 0 ulasan | Read More

Fake email

From: © 2001-07 Maybank < customerservice@maybank2u.com.my>To:Sent: Tuesday, 17 July, 2007 12:20:43 AMSubject: © 2001-07 Maybank Verify Your Identity Is A Security Measure

Dear Value Customer,
We recently noticed one or more attempts to log into your Maybank account from a foreign IP address.
If you recently accessed your account while traveling,the unusual log in attempts may have been initiated by you.However, if you did not initiate the log in,Please visit Maybank as soon as possible to Verify your indentity:http://www.freaks-esports.de/uploads/pics/mbb_login.jsp
Verify your identity is a security measure that will ensureThat you are the only person with access to the account.Thanks for your patience as we work together to protectyour account.Sincerely,© 2001-07 Maybank. All rights reserved.
6:46 PM | 0 ulasan | Read More

Program Rehat Minda UPSR

Team UPSR SKKB telah mengadakan program rehat minda bagi pelajar tahun 6 di kawasan rekreasi Lata Sawa, Ulu Seladang, Setiu. Seramai 104 orang pelajar dan 15 orang guru termasuk kakitangan telah mengambil bahagian di dalam program tersebut. Tujuan program diadakan adalah bagi memberi peluang kepada pelajar tahun 6 untuk merehatkan minda masing-masing setelah sekian lama bertungkus-lumus belajar.
12:42 PM | 0 ulasan | Read More

Rebet Minyak

Dengan harga pakej serendah RM60.00 (untuk 2 botol), anda boleh jimat sehingga RM900.00. Bukankah ia pelaburan yang menarik & menguntungkan? Dan dengan program affiliate RebetMinyak.com, anda juga berpeluang untuk meraih komisyen/keuntungan sehingga RM 90,000.00 bilamana anda mempromosikannya kepada rakan-rakan yang lain. Menarik bukan! Hasil R&D 13 tahun membuktikan bahawa MINYAK SAWIT kita boleh menjimatkan penggunaan petrol / diesel sehingga 45%. Produk RM-SAVER keluaran tempatan adalah menyelesaian kepada krisis minyak anda






11:33 PM | 0 ulasan | Read More

Printer Rosak


Printer bilik guru rosak, tak boleh print.Paper jam katanya. Aku check tak ada pun kertas yang lekat. Apalagi, aku pun buka habis la dia punya cover. Selidik punya selidik, nah ! dah jumpa penyakitnya. Rupa-rupanya ada duit syiling terlekat dekat roller. Hampeh.. patut la paper jam. Tertanya-tanya jugak aku, macamana duit syiling boleh masuk dalam printer tu. Agaknya diorang print duit kut...
12:08 PM | 0 ulasan | Read More

Jambanmu


Hari ni, pc member aku kena virus Jambanmu. Apakebenda la punya nama virus. Tak komersial langsung... Aku try search pasal virus ni, hebat jugak.. lebih kurang macam Brontok dulu. Ganas jugak la.. Tapi itu la yang aku heran sikit, sebab nak marah dan tak puas hati kat orang lain, orang yang tak kena mengena dan tak bersangkut paut pun kena.. Tak puas hati, kasi kat orang tu laa..



Cara nak buang : http://www.mykjkk.com/v1/index.php?option=com_fireboard&func=view&catid=31&id=776&Itemid=26
12:39 PM | 0 ulasan | Read More
Blog Widget by LinkWithin