Siapa makan t@h! aku ?

Pada suatu hari Ahmad dan rakan karibnya, Hassan, pergi memancing kat sungai. Dalam bosan-bosan menunggu ikan, Ahmad berkata,

Ahmad: Aku ada satu cerita.
Hassan: Cerita ape?
Ahmad: Nanti kalau aku bercerita, kau kena ikut perkataan belakangnya, boleh?
Hassan: Yela...

Ahmad pun memulakan ceritanya...

Ahmad : Satu hari aku pergi memburu.
Hassan : Memburu.
Ahmad : Aku masuk ke dalam hutan.
Hassan : Hutan.
Ahmad : tiba-tiba aku rasa nak terberak.
Hassan : Berak.
Ahmad : Aku berlari ke semak.
Hassan : Semak.
Ahmad : Aku pun berak.
Hassan : Berak.
Ahmad : Satu hari yang lain aku pergi memburu lagi.
Hassan : Lagi.
Ahmad : Aku pergi ke tempat yang aku berak dulu.
Hassan : Dulu.
Ahmad : Aku lihat tahi aku sudah tak ada.
Hassan : Ada.
Ahmad : Aku pun tertanya-tanya.
Hassan : Tanya.
Ahmad : Siapa makan tahi aku?
Hassan : Aku....

A HA H! A HA HA HA HA HA HA HA HA
Engkau tak der kerja lain ke Hassan eh. Makan taik aku...

Moral: Fikir dulu sebelum ikut kata orang...

0 ulasan:

Blog Widget by LinkWithin