Minyak Habis



Cerita bermula di satu station minyak. D station minyak ni ada 2 orang pekerja Bangla yang tau cakap melayu sikit, omputih sikit & bahasa Bangla yang sememangnya dia pro. Sorang tu namanya Majid & seorang lagi namanya Iqbal.

Pada satu hari berhenti sebuah kereta mewah, mercedes untuk mengisi minyak. Pemandu kereta tu seorang Pak Arab. Kebetulan pula minyak di pam minyak tu dah habis, ni yang membuatkan Iqbal pening kepala nak bagitau pada Pak Arab tu yang minyak dah habis. Pak Arab tu pulak tak tau sepatah haram bahasa melayu, cuma tau omputih sikit & bahasa arabnye ler..

Iqbal bagitau PakArab tu sambil menyebut "fuel" & dsusuli gerakan memusingkan tangan menandakan minyak habis, tapi Pak Arab tu ternganga tak paham. Iqbal cuba lagi sekali dengan menyebut "fuel" & disusuli gerakan memusingkan kepala, tapi Pak Arab tu ternganga luas tak paham!!..

Iqbal tak tau nak buat macamana.. dia pun pergi kat Majid untuk menerangkan situasi sebenar. Mereka bercakap dalam bahasa bangla, & bunyinye macam ni..

Iqbal: Majid, tolong aku Majid, Pak Arab tu tak tau minyak dah habis..
Majid: Ala...kau cakap je la..minyak dah habis..
Iqbal: Dah cakap dah, tapi dia tak faham...aku pulak, tak tau cakap omputih.. Yes , No, Allright & I lap U tau le..
Majid: Aku pun tak tau gak cakap omputih...
Iqbal: Ala..ko tolong le aku..
Majid: Ok...aku tau sikit-sikit cakap arab..

Lalu pergi la..si Majid kat Pak Arab tu & dengan selamba dek..nya berkata;

"Fuel !, Sodoqallah'hul. .azim",

barule..Pak Arab tu paham & terus blahhh...



0 ulasan:

Blog Widget by LinkWithin