Boss Yang Baik



Seorang boss entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada hari nie Sesiapa yang nak minta balik lima jam lebih awal hari ni dia akan kasi tapi alasannya mestilah munasabah. Haaaa!! Alasannya mestilah pasal sembahyang aje! Tau-tau macam tu ada la 4 orang pekerja bawahan datang mintak balik awal..

Pekerja 1 : Assalamualaikum Boss, boleh saya pulang? Saya balik nak sembahyang kat rumah boss, boleh tak?
Boss : Tak boleh!!!Kat sini kan ada surau, sembahyang jemaah lagi, lagi banyak pahalanya..!

Pekerja 2 : Saya boleh balik awal kut Boss?
Bosss : Hang apa pasal ?
Pekerja 2 : Saya nak balik tengok anak saya sembahyang zohor ke tak? Ntah-ntah dia ponteng?
Boss : Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang suruh dia tengok!

Pekerja 3: Assalamualaikum Boss!
Boss: Ha? Pasal apa pulak ni? Nak balik awal jugak ke?
Pekerja 3 : Errrrr!! Ye boss, boss baik!! he..heee !
Boss: Alasan apa pulak engkau ni?
Pekerja 3 : Saya nak balik sembahyang orang mati..Ada orang kampung saya meninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah...! Boleh kut boss ye pulang awal?
Boss : Tak bolehhh!!! Itu fardu kifayah je! Orang kampung lain yang ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!! Dah! Pergi buat kerja !

Pekerja 4: Assalamualaikum Boss! Saya nak balik awal boleh tak hari ni ?
Boss : Mengapa?
Pekerja 4 : Isteri saya telefon, dia kata dia dah boleh sembahyang!
Boss: Ya ke? Ha! Kalu gitu awak baliklah...Kesian awak dah seminggu menunggu!!!
Pekerja 4 : Tima Kacih Boss!! hihihihih


0 ulasan:

Blog Widget by LinkWithin