Mencari Teman Hidup


Kes 1

Seorang wanita memasang iklan untuk mencari pasangan idealnya.
1) Dia tidak akan melarikan diri dari saya
2) Dia tidak akan mencederakan saya
3) Dia boleh memuaskan nafsu saya.

Satu hari loceng rumahnya kedengaran. Biala dibuka pintu dia terlihat seorang cacat tangan dan kaki berada di hadapan pintunya. "Saya memenuhi kehendak saudari", kata lelaki itu. Terkejut wanita itu "bagaimana pula?" soalnya. "Saya tak ada kaki jadi tak boleh larikan diri. Saya tiada tangan dan kaki jadi tak boleh tampar ataupun terajang saudari", jawab lelaki itu. "Syarat yang ketiga pula ?" soal wanita tu lagi dengan rasa tak puas hati. Lelaki itu pun jawab, "Awak fikir saya tekan loceng tadi guna apa tadi?"


Kes 2.

Seorang ayah meminta anak perempuannya mencari bakal teman hidup yang memenuhi kriteria berikut :
1 Seorang yang kaya -raya
2 Seorang yang menyayanginya.
3 Dan akhir sekali mestilah masih teruna. Satu hari anak perempuannya menjawab "Saya dah jumpa pak semua yang dibilang oleh bapak ari itu." "Iya? Bagaimana ko tahu dia kaya?" soal ayahnya. "Dia belanja makan saya di restoran yang mahal dan membawa saya bermalam di hotel yang mahal". Terkejut bapanya mendengar tetapi terus bertanya "Adakah dia menyanyangimu?" Anaknya menjawab dengan teruja"Iya pak, dia membelai saya dari malam sehingga ke pagi." Bapanya menahan sabar dan bertanya "Mana ko tahu dia masih teruna?". Anaknya menjawab "Anunya masih dibaluti plastik pak".



0 ulasan:

Blog Widget by LinkWithin